Scratch

Vložte svoj text

Prihlásenie:

https://scratch.mit.edu/    

TEST_1

TEST_2

REGISTRÁCIA ____________________________________________________________________

Registrácia sa do  triedy:

8. A - https://scratch.mit.edu/signup/r4xv4ppjm

Opakovanie

1.VH

2. VH Úloha:

1. Zvoľ pozadie "XY - grid"

2. Vyber si postavy a uprav im pozície  x,y,smer v blokoch podľa zadania:

  • Postava1 - Scratch - (75,26,90), zrkadlovo otoč
  • Bear - walking, -(-129,-109,90), zmenši na hodnotu 50
  • Ben - (-66,37,90)
  • Soccer Ball - (0,0,0)
  • Baloon- (117,24,135) - zmeň farbu, červenú

3. uprav pozadie - Arctic

4. Niečo nové -Vyber si hudbu na pozadie

5. Niečo nové -Animuj postavu Bear - walking

3.VH
Rekapitulácia
  1. OK  - Vytvorte postavu a ohraničte jej pohyb: Vytvorte postavu, ktorá bude kopať loptu. Môžete vytvoriť vlastnú postavu alebo použiť niektorú z existujúcich postáv v knižnici Scratch. 

  2. OK - Pridajte loptu: Pridajte druhú postavu, ktorá bude predstavovať loptu. Môže to byť jednoduchý obrázok kruhu alebo guľôčky. 

  3. Dnes - Programujte pohyb lopty: K dispozícii sú rôzne spôsoby, ako oživiť pohyb lopty. Môžete použiť napríklad bloky "Pohyb"

  4. Dnes -Pridajte odkopnutie: Na odkopnutie lopty postavou môžete použiť napríklad blok "Vyšli správu" a potom pridať bloky pre pohyb postavy tak, aby kopla do lopty. Môžete tiež pridať zvukový efekt, aby to vyznelo autentickejšie.

  5. Dnes - Testovanie a doladenie: Po zostavení programu vyskúšajte jeho funkčnosť a prípadne dolaďte parametre alebo pohyby, aby boli plynulejšie.

  6. Prípadné ďalšie doplnky: Ak chcete pridať ešte viac realizmu, môžete zvýšiť náročnosť tým, že pridáte odrážanie lopty od stien alebo zahrnete gravitáciu.

Tak poďme na to!

Vyberiem si postavu napr. Ben 

-Vyberiem z bloku UDALOSTI-VYŠLI SPRAVU - vyberiem možnosť -NOVA SPRAVA- pomenujem ju Kop_BEN.

Vyberieme si postavu LOPTA

  1. upravíme pozíciu lopty pri stlacení zelenej vlajky
  • Blok - Opakovať STALE - vložíme blok pohybu AK SA DOTKNES ....

2. Zo scenárov vyberieme UDALOSTI-PRI PRIJATI SPRAVY - KOP_BEN

  • vložíme podmienku AK, INAK podľa vzoru (obrázok)

3.  Podľa vzoru postavy BEN upravíme postavu SCRATCH

4 . Priebežne testujeme

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky