Scratch
Vložte svoj text
Prihlásenie:
REGISTRÁCIA ____________________________________________________________________
Registrácia sa do triedy:
8. A - https://scratch.mit.edu/signup/r4xv4ppjm
Opakovanie
1.VH
2. VH Úloha:
1. Zvoľ pozadie "XY - grid"
2. Vyber si postavy a uprav im pozície x,y,smer v blokoch podľa zadania:
- Postava1 - Scratch - (75,26,90), zrkadlovo otoč
- Bear - walking, -(-129,-109,90), zmenši na hodnotu 50
- Ben - (-66,37,90)
- Soccer Ball - (0,0,0)
- Baloon- (117,24,135) - zmeň farbu, červenú
3. uprav pozadie - Arctic
4. Niečo nové -Vyber si hudbu na pozadie
5. Niečo nové -Animuj postavu Bear - walking
OK - Vytvorte postavu a ohraničte jej pohyb: Vytvorte postavu, ktorá bude kopať loptu. Môžete vytvoriť vlastnú postavu alebo použiť niektorú z existujúcich postáv v knižnici Scratch.
OK - Pridajte loptu: Pridajte druhú postavu, ktorá bude predstavovať loptu. Môže to byť jednoduchý obrázok kruhu alebo guľôčky.
Dnes - Programujte pohyb lopty: K dispozícii sú rôzne spôsoby, ako oživiť pohyb lopty. Môžete použiť napríklad bloky "Pohyb"
Dnes -Pridajte odkopnutie: Na odkopnutie lopty postavou môžete použiť napríklad blok "Vyšli správu" a potom pridať bloky pre pohyb postavy tak, aby kopla do lopty. Môžete tiež pridať zvukový efekt, aby to vyznelo autentickejšie.
Dnes - Testovanie a doladenie: Po zostavení programu vyskúšajte jeho funkčnosť a prípadne dolaďte parametre alebo pohyby, aby boli plynulejšie.
Prípadné ďalšie doplnky: Ak chcete pridať ešte viac realizmu, môžete zvýšiť náročnosť tým, že pridáte odrážanie lopty od stien alebo zahrnete gravitáciu.
Tak poďme na to!
Vyberiem si postavu napr. Ben
-Vyberiem z bloku UDALOSTI-VYŠLI SPRAVU - vyberiem možnosť -NOVA SPRAVA- pomenujem ju Kop_BEN.
Vyberieme si postavu LOPTA
- upravíme pozíciu lopty pri stlacení zelenej vlajky
- Blok - Opakovať STALE - vložíme blok pohybu AK SA DOTKNES ....
2. Zo scenárov vyberieme UDALOSTI-PRI PRIJATI SPRAVY - KOP_BEN
- vložíme podmienku AK, INAK podľa vzoru (obrázok)
3. Podľa vzoru postavy BEN upravíme postavu SCRATCH
4 . Priebežne testujeme