Scratch

3.VH
Rekapitulácia
  1. OK  - Vytvorte postavu a ohraničte jej pohyb: Vytvorte postavu, ktorá bude kopať loptu. Môžete vytvoriť vlastnú postavu alebo použiť niektorú z existujúcich postáv v knižnici Scratch. 

  2. OK - Pridajte loptu: Pridajte druhú postavu, ktorá bude predstavovať loptu. Môže to byť jednoduchý obrázok kruhu alebo guľôčky. 

  3. Dnes - Programujte pohyb lopty: K dispozícii sú rôzne spôsoby, ako oživiť pohyb lopty. Môžete použiť napríklad bloky "Pohyb"

  4. Dnes -Pridajte odkopnutie: Na odkopnutie lopty postavou môžete použiť napríklad blok "Vyšli správu" a potom pridať bloky pre pohyb postavy tak, aby kopla do lopty. Môžete tiež pridať zvukový efekt, aby to vyznelo autentickejšie.

  5. Dnes - Testovanie a doladenie: Po zostavení programu vyskúšajte jeho funkčnosť a prípadne dolaďte parametre alebo pohyby, aby boli plynulejšie.

  6. Prípadné ďalšie doplnky: Ak chcete pridať ešte viac realizmu, môžete zvýšiť náročnosť tým, že pridáte odrážanie lopty od stien alebo zahrnete gravitáciu.

Tak poďme na to!

Vyberiem si postavu napr. Ben 

-Vyberiem z bloku UDALOSTI-VYŠLI SPRAVU - vyberiem možnosť -NOVA SPRAVA- pomenujem ju Kop_BEN.

Vyberieme si postavu LOPTA

  1. upravíme pozíciu lopty pri stlacení zelenej vlajky
  • Blok - Opakovať STALE - vložíme blok pohybu AK SA DOTKNES ....

2. Zo scenárov vyberieme UDALOSTI-PRI PRIJATI SPRAVY - KOP_BEN

  • vložíme podmienku AK, INAK podľa vzoru (obrázok)

3.  Podľa vzoru postavy BEN upravíme postavu SCRATCH

4 . Priebežne testujeme

Hodnotenie:

  1. Základne postavenie postavičiek
  2. Obmedzenie pohybu Ben
  3. Obmedzenie pohybu Scratch
  4. Animácia lopty Benom
  5. Animácia lopty Scratchom
  6. Pohyb šípkami, wasd a kopnutie

Správne výsledky : https://scratch.mit.edu/projects/959089776

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky